Holnap mutatják be a Tesla Model X-et – itt egy videó a legmenőbb részéről
Kedden érkezik a Tesla következő modellje, egy szabadidő-autó, a Model X.
Kedden érkezik a Tesla következő modellje, egy szabadidő-autó, a Model X.
Gyorsabban juthatnak hozzá az európai fogyasztók Tesla elektromos autókhoz, miután az amerikai cég megnyitotta első gyárát a kontinensen.
Eddig volt az "energiatakarékos", "hangtalan", "nulla emissziós" és a "félelmetesen gyorsuló" jelzőkkel leírt elektromos autó. Mostantól pedig hozzá lehet írni azt is, hogy "nagy hatótávolságú". Ezt ígéri az LG és a Samsung – egy Audiban.
Gyökeresen átalakítja az autóipart, a szervizek munkáját és az energiahálózatok működését az elektromos autók terjedése. Még akkor is, ha hosszabb távon sokan inkább az üzemanyagcellás autókat tartják a jövő járműveinek.
A világ egyik legnagyobb olajtermelő állama, Norvégia arra készül, hogy egy évtized múlva csak olyan járműveknek adjon forgalmi engedélyt, amelyek nem bocsátanak ki káros anyagot. Onnan nézve, hogy az elektromos kocsik aránya náluk a legmagasab már ma is, ez talán nem is olyan meglepő. Az ország gazdagságát azonban ettől még az biztosítaná a következő évtizedekre is, ha máshol nem próbálnák – olyan nagyon – a novég modellt követni.
Most például bemutattak egy robothernyót, ami egy automata töltő prototípusa, amely magától rákapcsolódik az autóra, ha mellé parkol.
A kaliforniai Fremontban működő gyáregység a világ második legnagyobb alapterületű épülete, a mérete 510 ezer négyzetméter, ami 95 amerikaifutball-pálya méretével egyenlő. Közzétettek egy quadrokopterrel készített videót a gyáregységről, amely akár 4K-s felbontásban is nézhető.
Az egyre sikeresebb elektromos sportszedán sem úszhatta meg, hogy az eredetiségről egy kissé más elveket valló kínai ipar úgy, ahogy van, magáévá tegye.
Szeptember végéig be kell fejezni a jogalkotói munkát, de azt továbbra sem tudni, hogy milyen kedvezményekre jogosít majd a zöld rendszám.
Épül a Tesla új gigalétesítménye Nevadában, ahol az elektromos hajtású autókra szakosodott gyártó a lítium-ion akkumulátorokat gyártja majd. A gyár alig valamivel lesz kisebb a világ legnagyobb gyárlétesítményénél, és 6500 dolgozó vesz majd részt a munkában.
Nem kevesebbet ígér egy kis izraeli high-tech vállalkozás, mint azt, hogy jövőre kirukkol az elektromos autók akkumulátorát öt perc alatt feltöltő technológiájával. Az ígéret azért is meglepő, mivel az akkuipar már dollár milliárdokat feccölt az aksifeltöltések idejének lerövidítésére, de nagy áttörést még nem sikerült elérni.
Nagyon úgy tűnik, mostanság így, vagy úgy minden gyártónak kell egy olyan modell is a palettájára, mint a Tesla Model S.
A kormányhivataloknál már igényelhető az elektromos autóknak járó zöld rendszám, amelyből elkészült az első próbanyomat is – írta a napi.hu.
Új elektromos modelleket dob piacra a német hátterű autóóriás.
Egy év alatt negyedével estek az árak a németországi elektromos autók piacán, és így bár 2010-ben még a hagyományos gépkocsik árának a duplájába kerültek, ma már kevesebb, mint 45 százalék az átlagos felár.
Szolgálatba állt a Budapest Airport gépjárműflottájának első tisztán elektromos meghajtású járműve, egy Smart Electric Drive - közölte a ferihegyi repteret működtető társaság.
Mindegyik bajor autóba villanymotor kerül majd, de ennek nem csak a piacon trendivé váló hibrid-elektromos autók iránti kereslet az oka, hanem az is, hogy így könnyebb teljesíteni a CO2-kibocsátási normákat.
Egy rendelettervezet szerint bekerül a környezetkímélő gépkocsi fogalma a magyar jogba, ilyennek számít majd az elektromos, valamint a légszennyező anyagot ki nem bocsátó, azaz "nulla emissziós" gépkocsi. Eddig csak a csendes és a kis légszennyezésű gépkocsi fogalmát ismerte a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló, 1990-ben hozott rendelet.
Magyarországon az elektromos autók terjedéséhez egyelőre nem sok segítség jár, ám a személyautókra szabott ösztönzőprogram állítólag tényleg hamarosan a kormány elé kerülhet. Kiszámíthatatlan azonban, hogy csak ingyenes buszsávhasználatot és díjmentes parkolást, vagy komoly pénzügyi kedvezményeket is tartalmaz majd.
Az európai eladási statisztikák szerint továbbra is drasztikusan emelkedő pályán az elektromoso és a hibrid autók térnyerése. Ha így megy, májusban átlépik az eddig bűvösnek tekintett 1 százalékos határt, és a francia és német gyártók pedig leléphetik a távol-keleti darabszámokat.